- Menu poprzedni BIP
- Zasady funkcjonowania Poradni
- Zespoły orzekające
Zespoły orzekające
1.W Poradni działają Zespoły Orzekające.
2. Zespoły Orzekające w Poradni są organizowane i działają na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 roku w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno - pedagogicznych (Dz. U.z 2008 r. Nr 173, poz.1072 )
3. Przewodniczącym Zespołów Orzekających jest dyrektor Poradni lub upoważniona przez niego osoba.
4. Dyrektor Poradni powołuje zespoły na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów dziecka a w przypadku ucznia pełnoletniego na jego wniosek.
5. Zespoły orzekające działają zgodnie z procedurą
6. W skład zespołu wchodzą:
Przewodniczący zespołu
Psycholog
Pedagog
Lekarz
Inne osoby zgodnie z potrzebami
7. Zespoły Orzekające orzekają o:
- potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej
społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,
- potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola , - potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
-potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,
- potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
8. Poradnia wydaje orzeczenia o :
1/ potrzebie kształcenia specjalnego,
2/ potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego,
3/ potrzebie indywidualnego nauczania 4/ potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
5/ braku potrzeby kształcenia specjalnego, 6/ oraz opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
informację wytworzył(a): | Sławomir Stefański |
za treść odpowiada: | Sławomir Stefański |
data wytworzenia: | 25-10-2004 |