- Menu przedmiotowe
- Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
- Procedura przyjmowania dzieci z trudnościami wychowawczymi
Załącznik nr 3 do protokołu z posiedzenia Rady Pedagogicznej w dniu 04.02.2014 r.
PROCEDURA PRZYJMOWANIA DZIECI Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA
W POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W KŁOBUCKU
Lp. |
ZADANIE |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
TERMIN REALIZACJI |
1 |
Przyjęcie, osobistego lub telefonicznego , zgłoszenia o udzielenie pomocy od rodziców lub prawnych opiekunów dziecka. Zebranie krótkich informacji o przyczynie zgłoszenia, sprawdzenie czy zgłaszane dziecko korzystało już z pomocy, w Poradni w celu skierowania do odpowiedniego specjalisty |
Wszyscy pracownicy pedagogiczni lub inspektor |
W dniu zgłoszenia |
2 |
Wyznaczenie terminu spotkania i zawiadomienie o nim rodziców lub prawnych opiekunów |
Pracownik pedagogiczny lub inspektor |
Niezwłocznie |
3 |
Przyjęcie rodziców lub prawnych opiekunów. Przedstawienie się. Wypełnienie wniosku o przyjęcie dziecka i oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dziecka. |
Pracownik pedagogiczny |
W wyznaczonym terminie |
4 |
Zebranie wywiadu od rodziców lub prawnych opiekunów dotyczących zgłaszanego problemu i zaproponowanie odpowiednich form pomocy. W razie potrzeby zobowiązanie rodziców lub prawnych opiekunów do przedstawienia dokumentacji dziecka, np. opinii ze szkoły, wykazu ocen, zaświadczeń lekarskich |
Pracownik pedagogiczny |
W wyznaczonym terminie |
5 |
Wykonanie badań z wykorzystaniem metod i technik badawczych zapewniających rzetelna diagnozę problemu. Zapewnienie odpowiednich warunków w trakcie wykonywania badań , a w szczególności poczuci a bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia konieczności konsultacji dziecka u innych specjalistów – np. lekarzy, powiadomienie o tym rodziców lub prawnych opiekunów W razie potrzeby wyznaczenie kolejnego terminu spotkania.
|
Pracownik pedagogiczny |
W wyznaczonym terminie |
6 |
Przedstawienie rodzicom lub prawnym opiekunom diagnozy przyczyn problemu występującego u dziecka , przekazanie zaleceń do pracy z dzieckiem i wskazanie odpowiednich form pomocy oraz uzyskanie informacji od rodziców na temat poziomu realizacji ich potrzeb. W zależności od charakteru zgłaszanego problemu zaproponowanie konsultacji z wychowawczynią szkolną dziecka, pedagogiem szkolnym lub inną osobą w celu powiadomienia o działaniach koniecznych dla uzyskania poprawy w zachowaniu dziecka. Złożenie w dokumentacji dziecka zapisu o wyrażeniu zgody na takowa konsultację wraz z podpisem rodzica lub opiekuna prawnego |
Pracownik pedagogiczny |
W wyznaczonym terminie |
Traci moc Procedura przyjmowania dzieci z zaburzeniami zachowania w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kłobucku z dnia 17 kwietnia 2007 r.