- Menu podmiotowe
- Kompetencje jednostki
- Kompetencje jednostki
Poradnia udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciomi uczniom, ich rodzicom i nauczycielom z placówek oświatowych mających siedzibę na terenie Powiatu Kłobuckiego oraz w przypadku dzieci i ich rodziców nie uczęszczających do placówki, zamieszkujących na terenie powiatu Kłobuckiego.
Kadra pedagogiczna placówki to: psycholodzy, pedagodzy i logopedzi.
W poradni działają zespoły orzekające, które wydają orzeczenia o:
- potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
- potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, (Zaświadczenie lekarskie do nauczania indywidualnego dla przedszkola.pdf (190,90KB))
- o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły (Zaświadczenie lekarskie do nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.pdf (191,86KB))
- opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Wniosek do Zespołu Orzekającego
Poradnia wydaje opinie w sprawach:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenie rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego
- objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
- zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy
- pierwszeństwa w przyjęciu do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej ucznia z problemami zdrowotnymi
- o specyficznych trudnościach w uczeniu się
- zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
- objęcia dziecka pomoca psychologiczno - pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce
- innych związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży określonych w odrębnych przepisach
Opinię wydaje się na pisemny wniosek rodziców dziecka. Na wniosek lub za zgodą rodziców dziecka poradnia przekazuje kopię opinii do przedszkola, szkoły lub placówki, do której uczęszcza dziecko .
Poradnia wydaje Informacje o wynikach badań
Wniosek o wydanie Informacji o wynikach przeprowadzonej diagnozy
Informacje o wynikach badań wydaje się na pisemny wniosek rodziców dziecka.
Oferta pomocy dla dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli i wychowawców
Zadanie, forma pomocy
|
Osoby realizujące |
|
Diagnozowanie i opiniowanie potrzeb rozwojowych, przyczyn zaburzeń, wskazywanie form pomocy |
Wszyscy pracownicy |
|
Terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych |
Wszyscy pracownicy |
|
Diagnoza i terapia logopedyczna zaburzeń rozwoju mowy |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek Ilona Bęben |
|
Orzekanie: - o potrzebie kształcenia specjalnego - o potrzebie nauczania indywidualnego - o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego - o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych - o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju |
Wszyscy pracownicy |
|
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży słabosłyszących i niesłyszących |
Karolina Juszkiewicz |
|
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży słabowidzących i niewidomych |
Anna Winter |
|
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym Zespołem Aspergera |
Marta Jastrzębska |
|
Realizacja wczesnego wspomagania rozwoju |
Specjaliści z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka |
|
Interwencja kryzysowa |
Wszyscy pracownicy |
|
Wspieranie rodziców w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych |
Wszyscy pracownicy |
|
Badania przesiewowe pod kątem wad słuchu, wzroku i wymowy „Platforma zmysłów” |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek |
|
Diagnoza słuchu obwodowego i centralnego przetwarzania słuchowego (screeningowe badanie słuchu, SAT) |
Beata Spyra Ilona Bęben Małgorzata Orzeł |
|
Wspieranie wychowawców w zakresie rozpoznawania u dzieci w wieku przedszkolnym dysharmonii rozwojowych |
Wszyscy pracownicy |
|
Wspieranie wychowawców lub logopedów przedszkolnych w rozpoznawaniu deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych |
Logopedzi |
|
Zmiany w obszarze kształcenia uczniów - pomoc w opracowaniu i wdrażaniu Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych; - udział w okresowej wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia |
Wszyscy pracownicy
|
|
Grupowa terapia logopedyczna dla dzieci najmłodszych „Wesołe smerfy” |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek |
|
Terapia indywidualna EEGBiofeedback |
Anna Winter |
|
Diagnoza i terapia Metodą Johansena |
Marta Jastrzębska, Ilona Bęben |
|
Terapia grupowa dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera -Trening Umiejętności Spoecznych |
Marta Jastrzębska, Ilona Bęben |
|
Terapia indywidualna dla uczniów z Zespołem Aspergera |
Marta Jastrzębska |
|
Zajęcia warsztatowe dla uczniów
|
||
Autorski program zajęć psychoedukacyjnych przeznaczony dla młodzieży szkół średnich w tym zajęcia integracyjno-adaptacyjne dla kl.I gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Atrakcyjność interpersonalna” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas VII szkoły podstawowej |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Motywacja podstawą sukcesu” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas VII szkoły podstawowej |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Pokochać siebie” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas VII szkoły podstawowej |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Klasa – to nie samotna wyspa” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas VII szkoły podstawowej |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„My wszyscy w naszej klasie” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Tworzymy zgraną grupę” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Razem możemy więcej” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Poznajmy siebie nawzajem” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas I -III szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Integruję się z grupą – nie jestem agresywny” - zajęcia warsztatowe |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Agresywnie czy asertywnie” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Żyję zdrowo” - zajęcia warsztatowe dla uczniów klas V – VI szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Nie nietolerancji” zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów klas I - III szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Bezpieczne korzystanie z komputera, bezpieczeństwo w sieci” |
Anna Winter |
|
„Wpływ gier komputerowych na funkcjonowanie dziecka” |
Anna Winter |
|
„Dopalacze – nowe narkotyki” |
Alicja Bińkowska Beata Spyra |
|
„Nie daj się oszukać środkom odurzającym” - zajęcia warsztatowe dla uczniów gimnazjum |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Kilka słów o uzależnieniu” zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
Program zajęć profilaktycznych dla młodzieży zagrożonej uzależnieniem |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Zły dotyk” zajęcia warsztatowe dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
Trening koncentracji uwagi dla dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej (grupy do 15 osób) |
Alicja Bińkowska Beata Spyra |
|
„Techniki wspomagające uczenie się” - (od klasy IV szkoły podstawowej) |
Beata Spyra Alicja Bińkowska |
|
„Osobowość ucznia a predyspozycje do wykonywania zawodu” |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso Jundziłło |
|
Socjoterapeutyczne zajęcia grupowe |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso Jundziłło |
|
Program „Planuję swoją przyszłość” |
Sławomir Stefański |
|
Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowanie kariery zawodowej- zajęcia zawodoznawcze dla uczniów klasy II, III gimnazjum |
Sławomir Stefański Iwona Nadaj Marta Jastrzębska |
|
Zajęcia o tematyce śmierci i umierania dla uczniów |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso Jundziłło |
|
Pogadanki i warsztaty dla rodziców
|
||
Prawidłowe relacje między rodzicem |
Anna Winter |
|
Zapobieganie uzależnieniom od narkotyków wśród dzieci i młodzieży |
Iwona Nadaj |
|
Grupa edukacyjno- korekcyjna dla rodziców doświadczających przemocy w rodzinie |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
Pomoc rodzinom z problemem przemocy |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
„Każdy może być dobrym rodzicem” - dwugodzinne warsztaty dla rodziców dzieci najmłodszych (0-3 lat, 4-6lat) prowadzone w małych, 8-12 osobowych grupach, realizowane na terenie poradni |
Karolina Juszkiewicz
|
|
„Zamiast Klapsa” - jak z miłością i szacunkiem wyznaczać dziecku granice”- dwugodzinne warsztaty dla rodziców dzieci najmłodszych (0-3 lat, 4-6lat) prowadzone w małych, 8-12 osobowych grupach, realizowane na terenie poradni |
Karolina Juszkiewicz
|
|
„Mały terrorysta- czyli o dziecięcych atakach złości”- dwugodzinne warsztaty dla rodziców dzieci najmłodszych (0-3 lat, 4-6lat) prowadzone w małych, 8-12 osobowych grupach, realizowane na terenie poradni |
Karolina Juszkiewicz
|
|
„W co się bawić z dziećmi” - dwugodzinne warsztaty dla rodziców i/lub dziadków dzieci najmłodszych (0-3 lat, 4-6lat) prowadzone w małych, 8-12 osobowych grupach, realizowane na terenie poradni |
Karolina Juszkiewicz
|
|
Konsultacje dla rodziców na temat wspierania rozwoju małego dziecka |
Beata Spyra Alicja Bińkowska |
|
Konsultacje dla rodziców młodzieży szkół średnich na temat problemów szkolnych i rodzinnych |
Jolanta Świerk |
|
Doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców - pomoc indywidualna |
Jolanta Świerk |
|
Zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców uczniów klasy III gimnazjum |
Iwona Nadaj Sławomir Stefański |
|
Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym |
Wszyscy pracownicy |
|
Higiena i profilaktyka wad wzroku – Jak dbać o wzrok dziecka od najmłodszych lat |
Anna Winter |
|
Jak bawić się z dzieckiem, aby ułatwić mu przygotowanie do szkoły – rodzice dzieci przedszkolnych |
Anna Winter |
|
Nagradzać czy karać? O nagrodach, karach i konsekwencjach (dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym) |
Anna Winter |
|
Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I |
Anna Winter |
|
Przyczyny i skutki dysleksji rozwojowej |
Anna Winter |
|
Wpływ relacji w rodzinie na funkcjonowanie w okresie dorastania |
Anna Winter |
|
Wpływ multimediów na funkcjonowanie dziecka |
Anna Winter |
|
Bezpieczne korzystanie z komputera. Bezpieczeństwo w sieci |
Anna Winter |
|
Depresja wśród dzieci i młodzieży |
Ewa Nieroba |
|
Dzieci i młodzież w cyfrowym świecie |
Ewa Nieroba |
|
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci słabosłyszących i niesłyszących |
Karolina Juszkiewicz |
|
Szkolenia Rady Pedagogicznej
|
||
„Praca z dzieckiem i młodzieżą słabowidzącymi i niewidomymi” |
Anna Winter |
|
„Jak postępować z uczniem ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu?” (dla nauczycieli szkół podstawowych) |
Anna Winter |
|
Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli „Włączanie do zespołu klasowego uczniów niepełnosprawnych” |
Anna Winter |
|
„Praca z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym w szkole ogólnodostępnej” |
Karolina Juszkiewicz |
|
„Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów” - |
Małgorzata Orzeł |
|
Zajęcia o tematyce śmierci i umierania |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso Jundziłło |
|
Wpływ multimediów na funkcjonowanie dziecka |
Anna Winter |
|
„Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli” - szkolenie Rady Pedagogicznej |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso Jundziłło |
|
„Depresja wśród dzieci i młodzieży” |
Ewa Nieroba |
|
„Dzieci i młodzież w cyfrowym świecie” |
Ewa Nieroba |
|
„Jak czytać opinie i orzeczenia” |
Wszyscy pracownicy |
|
„Postępowanie z uczniem ze spektrum autyzmu” |
Marta Jastrzębska Iwona Nadaj |
|
„Postępowanie wobec ucznia przejawiającego zachowania” suicydalne” |
Ewa Nieroba Elżbieta Zalfresso-Jundziłło |
|
„Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej” |
Karolina Juszkiewicz |
|
Sieci Samodoskonalenia i Współpracy dla specjalistów szkolnych
|
||
Grupowe spotkania w ramach Sieci Samodoskonalenia i Współpracy dla pedagogów i psychologów szkolnych |
Elżbieta Zalfresso-Jundziłło Ewa Nieroba |
|
Grupowe spotkania w ramach Sieci Samodoskonalenia i Współpracy dla surdopedagogów |
Karolina Juszkiewicz |
|
Grupowe spotkania w ramach Sieci Samodoskonalenia i Współpracy dla tyflopedagogów |
Anna Winter |
|
Grupowe spotkania w ramach Sieci Samodoskonalenia i Współpracy dla logopedów |
Agnieszka Kupczyńska Magdalena Szuławska-Owczarek Ilona Bęben |
|
Przedstawiona oferta jest propozycją Poradni. Istnieje możliwość uzgodnienia tematów i form pomocy w zależności od aktualnych potrzeb Placówki czy też dostosowania tematu do grupy wiekowej.